Saturday, July 19, 2008

There is a house in New Orleans...

Varje gång jag går ut från en flygplats i en varm stad och känner värmen slå emot mig får jag på allvar för mig att jag står i någon slags varmluftsutblås och att det omöjligt kan vara så här varmt. Tar några sekunder att inse att det faktiskt är stekhett och i samma stund som jag inser det bryter den första svettdroppen fram, slutsatsen av det är alltså att mina svettkörtlar och min hjärna håller ungefär samma hastighet.

I San Francisco stänger alla barer kl 02, här i New Orleans stänger de aldrig. Det tilltalar mig en hel del, inte låta kvällen dikteras av alltför snålt tilltagna öppettider (tänk Umeå och San Francisco) utan istället av hur rolig förfesten är och vilken alkoholnivå man har i kroppen.

Hostelet jag bor på är det funkigaste, galnaste, varmaste, mest slitna jag någonsin bott på. Ska ta ett gäng bilder åt er så ni bättre förstår vad jag menar med mina ord.

Måste sluta, ska hoppa in i duschen för andra gången på ett par timmar och sen börjar nog festen här. Men du! Vi ses!

No comments: