Tuesday, July 15, 2008

San Franciscos nattliv och framtiden

Var ute på stadens gator och torg igår tillsammans med två engelsmän (Allister och Tom), Pedro från Chile, Laura och Allison från Skottland och Barry från Australien. Är sååå cosmopolitansk.
Förfestade med rom och cola på hostelet och sprang sen ut och hann inte mer än in på stället så ville folket vidare på nästa när jag knappt hunnit väta läpparna. Sagt och gjort, vi springer ut och hinner inte till final call på The Saloon och får gå hem med svansen mellan benen. Så kan det gå.

Fick mitt antagningsbesked och jag är antagen till Uppsala till hösten. Jurist javisst! Nu måste jag intensivsöka en lägenhet där nere, vill gärna inte kombinera de i sig spännande kombinationerna uteliggande och juridikstuider. Om ni har en 4:a centralt där jag kan få bo gratis kan ni ju höra av er till mig.

Känns vemodigt att flytta från Umeå, men konstigt vore väl annars. Har väldigt många trevliga minnen från Umeå, har ju bott där 3,5 år av mitt liv. Flyttade ner tillsammans med Marie i januari 2005 för att plugga psykologi, flyttade sen ensam till en studentkorridor sommaren 2006 och sen blev jag roomie med Rosa i mars 2007. Är ju inte så att jag försvinner från jordens yta men känns lite att flytta iväg som sagt, dessutom till en stad där jag inte känner en enda människa och den enda som känner igen mig där är förmodligen vakten jag kallade "jävla fascist" när han inte ville släppa in mig på krogen igen.

Nu måste jag duscha och göra mig redo för San Francisco igen. Dave som äger hostelet fick höra att jag varit med i WSOP och bjöd in mig på pokerkväll med det habila inköpet $50. Får se hur det går.

Ha det!

2 comments:

Anonymous said...

Jag har bott i Ume i 6 år så jag slår dig.. Grattis till platsen i Uppsala!/LL

Anton said...

Alltid är det någon som slår en...
Men tack för grattiset, det värmer :)