Thursday, July 17, 2008

Sista dagen i San Francisco

Pokerkvällen igår var rolig på så många sätt att det är svårt att ge en bra återgivning av dom alla. För det första var folket där ett sånt fantastiskt galleri av amerikanska stereotyper att jag knappt kunde tro att det var sant. Vi hade tight medelålders vit man med glasögon och skägg som var genomtrevlig, vi hade lös, tuggummituggande, tandpetare i munnen och basketlinne svart kille, vi hade en kines som kallade mig för "white guy" så fort jag gjorde något och hela tiden skrek "I raaaiseee youuuu" eller "thats a bruff, I would call your bruff!", vi hade passiv asiatisk kvinna som limpade in alla sina Ax och åkte ut först mot en uppenbar flush med sitt floppade topp par.

Genomgående för detta förbrytargalleri var att de var totalt, totalt genomusla. De är de sämsta spelarna jag spelat mot någonsin och det är inte ens en överdrift. De snackade snacket dock. Aldrig hört så många pokertermer under så kort tid i mitt liv. Genomvidriga spel belönades med imponerade utrop och applåder när någon spelat en hand fel genom varje gata men mirakulöst vunnit den ändå.

Men.... man får komma ihåg att det var en $50 pokerkväll med glada amatörer (de var verkligen glada) och jag var tvungen att anstränga mig för att inte vara ett rövhål som bara sitter där och ser alla vinklar man kan attackera ur och vilka spelare man ska försöka isolera för att de sticker ut som de sämsta vid bordet. Jag gjorde allt det men försökte ha trevligt och vara en happy-go-lucky-kille samtidigt. Resultatet blev sådär. Jag åkte som 5:a av 20:a i den väääldigt grunda turneringen där turmomentet var enormt (snittstacken på finalbordet var ca 7BB, för er som inte är pokernördar innebär det att man måste spela för alla sina marker om man ska vara med i en hand) och det var snack om att dra igång ett cash game där värdet för mig hade varit helt enormt men det blev aldrig av.

Nog om poker.

Var på San Francisco Museum of Modern Art igår och de hade en Frida Kahlo-utställning som var mycket bra, något jag inte hade trott på förhand. Bäst var dock utställningen med modern kinesisk konst, den var helt enorm. Ska inte ens börja förklara varför jag blev så imponerad av den men var som sagt helt fantastisk. Viktig.

Idag har jag klippt mig på en salong vid Union Square, killen som klippte mig hette Sean och spelade i ett metalband vid namn Vengince, de låter som ett amerikanskt rockband gör mest. Tror jag blandar tempus lite väl friskt men det får ni nog leva med. Blev iallafall 1.3 poäng mer söt.

Nu är klockan 19.01 och jag funderar vart kvällen skall ta vägen. Åker till New Orleans kl 13.10 imorgon och kan inte festa så hårt om jag nu skulle vilja det. Ska ta tempen (inte bokstavligt) på de andra i hostelet för att se om de är upp för något skoj.

Lagt upp några bilder till men är lite svårt då internet fuckar lite här, ska se om jag kan få upp lite mer i N.O. Saknar Sverige och en del av svenskarna där en hel del, saknar även att prata svenska. Man måste helt enkelt anstränga sig mer när man ska konversera på engelska, svårt att bara spotta ut ord om ditten och datten.

Inte många stunder jag är på hostelet och bloggandet blir därför en aning stressat och kanske lite väl stackato då och då.

No comments: