Wednesday, July 2, 2008

Dag 2

Åt idag en sagolik buffé och det enda som hindrade mig från att äta mer var oron för att vikten ska skena iväg som ett ånglok. Ni anar inte hur gott det var och då åt jag knappt 1/3 av vad jag hade sett ut som passande i min mage. Bellagios buffé får 4.5/5 (lokalen var fin men inte mer än så) och längtar redan till middag.

Nu har jag tagit ut de sista $5000 som jag behövde till Main Event. Krånglade en hel del och jag fick pröjsa $160 i avgift för att få ut skiten. Sånt hatar vi. När jag hade tryckt magen semifull på The Buffet gick jag till pokerrummet intill. Lirade lite 5/10 NL där och motståndet var i vissa fall rätt svagt och i vissa fall helt ok. Är inte alls nöjd med hur jag spelade men blev ändå $300 upp till slut. Är lite arg och irriterad över mitt usla spel, foldade bästa handen två gånger, en gång var jag millimetrar från att calla men foldade. Men bara att släppa och gå vidare. Bättre imorgon.

Det som känns lite sådär är att det är så galet varmt ute (40c) att det knappt går att gå någonstans och jag måste därför ta taxi om jag ska någonstans. Jag vill ju strolla omkring men har ju inte ens shorts och kommer därför dö en kvalmig död om jag ger mig ut på strapats.

Tips: Ha alltid med en varm tröja om ni spelar poker, luftkonditioneringen är inte att leka med. Har frusit som en liten gris idag.

Såg Gus Hansen, Sammy Farha, Minh Ly och John Henningan spela i Bobbys Room. Det är stort. Någon i bordet hade skvaller att Gus vann stort idag. Grattis till honom. Bobbys Room är som Nou Camp eller Old Trafford för pokern, det är där alla de största spelar 2000/4000 och 4000/8000 mot varandra.

För övrigt är Mästaren och Margarita en alldeles utsökt bok. Rekommenderas storligen.

*Edit. Är fortfarande väldigt trött sen helgen och den långa resan hit. Hade kunnat gå och sova nu men ska softa ett tag till men orkar nog inte gå ut nånting ikväll. Lirade lite internetpoker på rummet, är pressande på ett annat sätt att spela live. Tycker inte om det särskilt mycket men kan vara att jag är trött och sur nu.

No comments: