Friday, September 25, 2009

Städa + plugga

Nu är det dags att röja i grytet och startar nu, måste bara välja städmusik. Städmusik ska vara glättigt glad och förhoppningsvis smitta den städande med just den glättigheten. En låt som Wake me up before you go-go gör sig exempelvis endast vid städning.

Blev lite fördröjd av Gusten (första stycket skrevs för 30 minuter sen) som ringde från bilen med lunch i tankarna. Lunch blev det inget av men väl en snurr med bilen.

Startat upp med lite sportbets. Förde över $1000 från mitt numera avsomnade Betssonkonto och tänkte främst följa Gustens insidertips under säsongen. Började med idel torskar men efter en skön trippel igår ligger saldot nu på $1145, bröt tämligen omgående mot den regel jag satt upp om att bara spela för 10% av rullen/dag. Dock marginell brytning.

Fått brev från Palestinagrupperna där mål och verksamhet beskrivs. Måste fundera på vilken nivå av commitment jag egentligen vill ha, vore "roligt" att tänka och engagera sig för annat än juridik och poker men engagera sig för engagemangets skull har jag länge vart allergisk mot. Identitetsskapande känns lite 1994, vill ju försöka göra en skillnad i det jag faktiskt engagerar mig för. Den tanken är dock oerhört passiviserande, måste fundera om det går att leva livet så.

Nu blir det disk! Samt musik! Inleder med Raveonettes - Attack of the ghostriders (inte alls glättigt)

No comments: