Tuesday, September 8, 2009

Pluggrekord

Har pluggat från 05 - 19.30 idag. Är nytt personbästa och denna vecka kommer också gå till den i sig inte särskilt imponerande historien av starka pluggveckor för yours truly. Hmm, skum grammatik i den meningen. Min hjärna är mos. Ber lite om ursäkt för att jag mest redovisar pluggtimmar men blir ofta så att man skriver det som ligger närmast till hands. När jag spelade poker blev det mest poker, när jag turnerade jorden runt med bröderna Zircon som trapetsartist skrev jag mest om det etc. Grubblade en hel del innan jag somnade igår men blir oerhört pretentiöst att skriva om vissa saker man tänker, vem är intresserad? Å andra sidan, vem är intresserad av ytliga redogörelser av dagen? Vem är intresserad över huvudtaget? Och varför bloggar man ("man" är den klassiska flykten undan det tunga "jag")? Nu drabbades jag av en oerhörd lust att radera ovanstående rader, raden "vem är intresserad" sticker i mina ögon. Känns en del jag-är-16-år-och-har-ett-ouppfyllt-bekräftelsebehov-se-mig-älska-mig. Äh, är rätt skönt att sortera en del tankar jag har och fyller väl någon slags exhibitionistiskt behov antar jag.

Såg just en dokumentär om Andy Warhol som jag felaktigt placerat 10 år för långt fram i tiden. Han peakade redan under mitten av 60-talet (kanske vanskligt att uttala sig så om en konstnär) något jag inte alls trott. Vilka hang arounds han hade på The Factory! Transvestiter, konstnärer, brottslingar, musiker, knarkare, snyltare, författare i en enda röd-grön röra. Velvet Underground (orkar inte göra en spotifylänk men lyssna!) är också sprungna från den världen, sitter såklart och lyssnar på Lou Reed nu.

Är livrädd att skriva om kläder i bloggen. Kallsvetten närmar sig när ordet "modebloggare" nämns eller ens tänks. Däremot måste jag säga att jag köpt två väldigt snygga Carin Wester-tröjor som jag bar med bravur idag :).

Nu blir det sängen, inte lika galen dag imorgon men en 8 timmar ska jag nog klämma in.

1 comment:

amanda said...

sätt upp en dagens outfitbild